"Do hotelu (penzionu) pravidelně investujeme, moderně vybavujeme, přesto nevidíme pozitivní posun v rezervacích či zlepšeném hodnocení od hostů. Kde děláme chybu?" Tak taková a podobná postesknutí často slýchávám na začátku spolupráce s ubytovately.
Kde je tedy chyba? Jedno z hlavních pochybení je nenaslouchání přání hostů. Samozřejmě příčin může být i více. Namátkou: špatný sales, neúspěšný marketing, neproškolený a neloajální personál. Teď bych se ale rád věnoval jednomu tématu - špatně cílená investice. Nechci psát o náročných investicích jako je například rekonstrukce hotelu. Ale takové ta rychlá "vylepšení" pro spokojený pobyt hostů. A jak začít? Samozřejmě u zpětné vazby od hostů.
Pečlivý rozbor zpětné vazby je základem do budoucna!
Určitě si nyní říkáte: "To není žádná novina, to my dávno víme a děláme." A nyní se zase zeptám já Vás: "(1) Opravdu se snažíte vylepšovat hotel dle skutečných přání hostů? (2) Nebo se poradíte s kolegy (sám se sebou) co by se dle Vás mohlo líbit hostům a pak přistoupíte k investici? V lepším případě si Váš záměr ještě necháte potvrdit dalším známým."
Pokud se řídíte dle bodu (1), máte můj respekt. Ale kdybyste při našem setkání volili větu z prvně uvedeného odstavce o minimálním zlepšení v rezervacích, nebojte se mě kontaktovat. Věřím, že společně najdeme "žábu na prameni" :-).
Jestliže se více vidíte v bodu (2), určitě mi napište. Zatím Vám doporučuji si vyhledat a přečíst něco o práci se zpětnou vazbou. Zpětné vazbě se chystám věnovat v některých dalších článcích. Ale spíše formou ukázek z praxe. Teorie najdete na internetu dost a dost.
Pár ukázek z praxe o úspěšném investování dle zpětné vazby: