Malá poznámka k využívání rezervačních portálů. Asi většina z Vás následující řádky nemusí číst, ale zjišťuji, že je ještě mnoho těch, kteří nevyužívají širokých možností využívání nastavování cen a následující řádky tak někoho inspirují nebo ulehčí práci.
Včera jsem se vrátil z jednoho menšího hotelu. Využívají několik let hotelový rezervační portál Booking.com. Ceny pravidelně aktualizují dle sezony, obsazenosti. Domníval jsem se, že má "kontrola" pro využívání tohoto portálu tak bude jen formální a soustředíme se jen na nabídku hotelových aktivit pro hosty na večer. Nad prací s rezervačním portálem jsme stejně chvíli podebatovali :-). Překvapivě nevěděli o možnosti nastavení několika souběžných cen. Jedna cena nastavená pro krátkodobé ubytování (např. do 2 nocí) zejména cílená pro korporátní klientelu a druhá zvýhodněná pro dlouhodobé ubytování (3 noci a více).
Samozřejmě nastavení odlišnosti cen dle délky ubytování není jediná možnost. Zvýhodněnou cenou můžete dlouhodobě nastavit pro včasnou rezervaci (last moment snad nemusím ani rozvádět :-)). Velmi zajímavou nabídkovou variantou je též nastavení "akční ceny" ale "bez možnosti storna". Tedy pokud host nepřijede, zaplatí 100% celého rezervovaného pobytu. Tato nabídka je u mě velmi oblíbená. Hostovi tak říkáme, proč má výraznou slevu. Je jasné, že každé omezení vyvolá rozporuplnou odezvu. Proto nezapomeňte vždy nabídnout variantu s možností obvyklého storna, ale již s vyšší běžnou Vaší cenou. Byl jsem zpočátku velmi překvapen, jaké množství rezervací - výhodná cena byť bez možnosti storna - se uskutečnilo. A ubytovatel má klid, ví dopředu, že host je na sto procent :-).
Pozor! Pokud se rozhodnete aktivovat další cenová nastavení, tak s rozmyslem. Vkládáte totiž tzv. další omezení pro prodej (podmínka min. 2 noci, apod.) a můžete na nějaký čas klesnout v rankingu. Ale nové rezervace Vám pomohou opět stoupat vzhůru.
Jaké máte zkušenosti Vy? Máte-li své zajímavé poznatky a postřehy, napište. Předem děkuji.